Kasutajakogemuse testimine ja analüüs

3 põhjust, miks tasub teha kasutajakogemuse testimist ja analüüsi:


  • Väärtustlik, päris inimeste päris tagasiside teie produkti toimimise osas
  • Säästab Teie aega ja raha - ükski disainer ega arendaja ei valda aboluutset tõde. Kasutajakogemuse analüüs aitab teid sellele “tõele” lähemale.
  • Aitab tõsta e-poodide/müügile suunatud veebilehtede puhul konversiooni määra

    • 3000€ei sis. KM

      Alustav

      Sisaldab:
      • Eelanalüüsi
      • 6 lähteülesannet testgrupilei
      • Spetsiifiline sihtgrupp (20 inimest)i
      • Salvestatud videosessioonid + lõppraport + BlueGlass’i soovitusedi
    • 5000€ei sis. KM

      Edasijõudnu

      Sisaldab:
      • Eelanalüüsi
      • 12 lähteülesannet testgrupilei
      • Spetsiifiline sihtgrupp (40 inimest)i
      • Salvestatud videosessioonid + lõppraport + BlueGlass’i soovitusedi
    • 5000€+ei sis. KM

      Erilahendus

      • Kui eelnimetatud paketid jäävad teie soove arvestades “lahjaks”, siis võtkem julgelt ühendust ja arutame täpsemalt - oleme oma tegemistes väga paindlikud!

    Pakettide tutvustus

    Eelanalüüs

    Eelanalüüsi tegevused sõltuvad sellest, kas käsitleme loodavat või juba valmis olevat veebilehte. Loodava kodulehe puhul töötame koostöös kliendiga välja lähteülesanded, mille põhjal testimist alustada. Juba toimiva kodulehe puhul saame lisaks analüüsida olemasolevat statistikat – nt. kui palju inimesi kodulehte külastanud, mis lehtedel nad enamjaolt viibivad ja mis lehte külastades nad saidilt lahkuvad jne. Kuid seda eeldusel, et vastav funktsioon on olemas. Kui ei ole, siis on võimalik vastav funktsioon lisada ning teatud periood (nt. nädal) statistikat koguda.

    Lähteülesanded

    nt. “osta mingi kindel toode”, “leia kontaktinfo”, “leia soodustustooted. Lähteülesanded püstitatakse koostöös kliendiga ja vastavalt analüüsitava kodulehe kontekstile ning on hoolikalt läbimõeldud, pakkumaks tulemusena enim lisandväärtust.

    Sihtgrupid

    Paketis “Alustav” ja “Edasijõudnu” valime sihtgrupid vanuse ja soo põhjal. “Edasijõudnud” paketis määratleme vajadusel detailsemalt, koostöös kliendiga!

    Salvestatud videosessioonid + lõppraport + BlueGlass’i soovitused/raport

    Salvestatud videosessioonid sisaldavad ekraanisalvestust, helisalvestust ning testija veebikaamera pilti, mille põhjal on näha ja kuulda kasutaja reaktsioone ja tegevusi täites etteantud lähteülesandeid. Analüüsime kogutud materjale, mille põhjal koostame teile kokkuvõtva lõppraporti tulemuste osas.
    Lisaks koostame pikaaegsete kogemuse ja teadmiste baasil raporti, mida võiks kodulehel tehnilisest küljest vaadatuna muuta ning milline on kodulehe “tervis”. (kodulehe kiiruse ja turvalisuse analüüs).

     

    Mis asi on kasutajakogemuse analüüs?

    Kasutajakogemuse analüüs on süstemaatiline protsess, mille tulemusena kajastuvad päris inimeste päris soovid loodava või juba toimiva veebilehe osas – ehk siis meie kontekstis veebilehed. (UX analüüs ei küsi valdkonda – seda tehakse nii autodele, diivanitele jne.)

    UX analüüsi saab teha nii eksisteeriva kasutajaskonna kui ka juhuslikult valitud inimeste tagasiside baasil. Kõik oleneb sellest, kas analüüsitav produkt on juba täna töötav ning milline on selle produkti kontekst. Näiteks, kui teie ettevõte tegeleb laiatarbekaupade müügiga, siis sellisel juhul on kasutajaskonna profiil väga lai – igas vanuses mehed ja naised, sõltumata haridusest ja elukutsest.

    Teisalt, kui oled loomas e-poodi, mis tegeleb kalastustarvikute müügiga, siis sellisel juhul on eeldatav sihtgrupp veidi väiksem – 20-60a. vanused meesterahvad.

    Samuti on eesmärk oluline, mida analüüsiga saavutada soovitakse – näiteks suurem müük või üldine kasutajamugavuse parendamine. Eesmärgi selgitame välja eelanalüüsi käigus koostöös kliendiga, saavutamaks tulemusena enim lisandväärtust.

    Miks teha kasutajakogemuse analüüsi?

    Kas oled avastanud end “alla andmas” ning lihtsalt veebilehe sulgenud poole külastuse pealt, kuna lihtsalt ei suuda soovitud funktsiooni üles leida mugavalt ja kiiresti? Kui mõistlik on kulutada meeletult palju aega ja raha disaini arendamisele, avastamaks, et tulemus tegelikult ei ühildu veebilehe külastajate soovidega?

    BlueGlassi pikaaegne kogemus disainiloomes ja veebiarenduses on näidanud, et kasutajakogemuse analüüs aitab nö. tõele lähemale ning aitab vältida vaidlusi kliendi, arendaja ja disaineri vahel stiilis “aga minu arvates võiks see nupp veidi paremal pool asetseda”. Heitkem isiklikud eelistused varju ning kuulakem laiema auditooriumi väärtuslikku tagasisidet – inimesed, kes hiljem potentsiaalselt teie veebilehte ka külastavad.

    Kasutajakogemuse analüüsi tasub teha nii alles loodavale kui ka juba toimivale veebilehele. Esimese puhul annab see kätte suuna, kuidas lõplik disain ning funktsionaalsus välja võiks näha ning juba toimiva veebilehe puhul aitab tuvastada “vigu” ja seeläbi potentsiaalselt suurendada müüki ja kasutajate rahulolu.

     

    Võta meiega ühendust!

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
    Kliendid kes meid usaldavad