Otsingumootoritele optimeerimine. Kodulehe SEO ja Google AdWords erinevus

Kui olete online-turundusega tutvunud ning sellest lugenud, olete tähele pannud, et korduvad märksõnad nagu “pay-per-click”, AdWords (nüüdsest Google Ads)SEO jne.
On võimalik, et te ei tea täpselt mida need sõnad tähendavad või kuidas neid kasutada.

Allolevaga proovime neid täpsemalt selgitada:

Otsingumootori optimeerimine (SEO)

Otsingumootori optimeerimine (SEO)
Otsingumootori optimeerimine (SEO)


Mis on Kodulehe SEO?

Otsingumootori optimeerimine (SEO) on toiming mille käigus optimeeritakse veebileht, et saavutada parim järjekord otsingutulemustes.
Google tunnustab sellist optimeerimist ning tehtud tööd, mis tähendab, et kui olete heal positsiooni otsingutulemustes siis ei saa ka tasu eest positsiooni ostes keegi teist üle olla.

Kuidas otsingumootori edetabel koostatakse ?

Google on hetkel kõige enam kasutatud otsingumootor maailmas, seega on see koht kus tuleks mõelda kuidas saate Teie muuta enda veebilehte paremaks, et saavutada parim positsioon tulemustes.

Google’i otsingumootori edetabelid sõltuvad paljudest teguritest, toome välja mõned neist:

  1. Domeeni ning veebilehe vanus
  2. Lehele viidavate linkide arv
  3. Konkreetse lehega seotud otsingusõnad
  4. Mitu korda kasutatakse märksõnu veebilehel


SEO optimeerimisel tuleb arvestada paljude asjadega, seega soovitame kõigepealt lugeda läbi nimekirja kõikidest teguritest, ning seejärel mõelda kuidas saaksite neid kasutada enda veebilehe puhul ning mida oodata ka edaspidi.

Miks investeerida SEO-sse?

Kui keegi ei leia teid internetist ülesse, on võimalus, et teenust otsiv inimene teiega ka ühendust ei võta

SEO aitab inimestel teie veebisaiti leida – Teie veebileht on esimene kontakt inimestega

Kuidas SEO töötab?

Kui kasutaja sisestab ontsingu sõna otsingumootorisse, teeb Google kohese sõelumise kõikide veebilehtede vahel mis sellele märksõnale vastavad. Seejärel kuvab Google veebilehte millal tuvastatakse kõige rohkem antud märksõna ning asjakohasemat informatsiooni.

Et teie veebileht kuvaks otsingutulemustes peab see olema Google jaoks lihtsasti leitav, omama vastavat teavet ning olema hea reputatsiooniga. Et SEO saaks teha oma tööd võiksite oma kodulehe üle vaadata ning vastavalt nendele teguritele ka keskenduma.

SEO tasub ennast ära – Heade tulemuste puhul saate püüda inimesi kes teid otsingumootoris leiavad, teie poole pöörduvad ning enda muredele lahendusi otsivad. Saavutades selliselt esmase kontakti, võite saada head partnerid pikaks ajaks.

Google AdWords

Google AdWords
Google AdWords


Mis on Google AdWords?

Google AdWords (tuntud ka kui klõpsutariif / pay-per-click) on Google’I platvorm, mis võimaldab ettevõtetel reklaamida oma veebisaiti otsingutulemustes, kui kasutaja otsib teatud märksõna.

Reklaamijad maksavad “kliki eest” kindlal reklaami puhul. Need kuvatakse nii otsingutulemuste lehe ülaosas kui ka küljel.

Miks investeerida GOOGLE-i Adwords-i?

Kui olete AdWordsi konto seadistanud ning lehele lisanud, siis on garanteeritud, et teid kuvatakse, kui kasutaja otsib valitud märksõna. See aitab teil kontrollida “liiklust” teie veebilehel.

AdWords võib olla kasulik kui:

  • Alustate uute teenustega või teenustega mida juba varasemalt pakute.
  • Te vajate koheselt suuremat külastavust ning müüki

Kuidas AdWords töötab?

Reklaamijad maksavad kliki eest oma reklaamil. Kuid sina pead seadistama päevaeelarve, maksimaalse summa, mida olete nõus oma reklaami kliki eest maksma, ning märksõnad, mida soovite reklaamil näidata.

Teie eelarve määrab kuidas, mis positsioonil ning kui tihti teid kuvatakse.

Kas eelistada SEO-d või AdWordsi?

Otsest eelistust ei saa teha sest kõik oleneb teie veebilehest, konkurentidest ning kindlasti eelarvest. Mõne ettevõtte puhul toimib SEO ja Adwordsi kooslus kõige paremini kui mõlemad eraldi.

Orgaaniline tulemus (läbi SEO) tekitab inimestele usaldust, pikaajalist läbipaistvust koos heade tulemustega ning lõpuks suurendate ka müügi konversiooni, kuid samal ajal pakub AdWords kohest lahendust koos heade tulemustega otsingumootoris ning leitavust, kuid pidage siinkohal meeles, kui te AdWordsi enam ei kasuta, ei ole te enam ka leitav.

Kokkuvõtteks võib öelda, et olenemata teenusest mida te pakute, tuleks teil teha turuanalüüs.

  • Mida teevad teie konkurendid?
  • Kuidas on sarnaste firmade ning teenusepakkujate positsioon kuvatud otsingumootoris?
  • Kuidas nemad endale kliente püüavad? Milliseid märksõnu nad kasutavad?

Kui teil jääb puudu ajast või ressursist, saame Teid kindlasti aidata.
Võtke meiega ühendust ning leiame Teile sobiva lahenduse