Blogi

Kodulehe tegemine, kuidas siis ikkagi?

Kuidas oleks mõistlik koduleht teha? Mida silmas pidada?

Jah, lihtsa kodulehe saab ise teha, kui aga tahate täpselt oma nägemuse järgi teha, ja soovite spetsiifilist funktsionaalsust, siis ilma veebiarendajata see ei õnnestu.  Kõigepealt peaks kodulehe tegemisel lahti mõtestama kas on soov lihtsalt kohal olla, või tahate interneti maksimaalselt hästi enda jaoks tööle panna. Tavaliselt läheb sellega nii, et tehakse veebileht ära ja teema unustatakse. Kuna aga internetis on asjad muutumises ja kodulehti tehakse kogu aeg juurde, siis oleks hea ka oma lehega rohkem vaeva näha, st hoida info värskena, katsetada erinevaid sõnumeid, luua uut sisu SEO jaoks ja uuendada tarkvara. Kui tahate interneti võimalustest viimast võtta, oleks ikkagi hea veebiarendajaga nõu pidada ja arengutega ennast kursis hoida.

Kodulehte tehes on oluline kogu aeg silmas pidada oma sihtgruppi. Kas see vastab inimeste küsimustele? Mõelge kliendi mitte enda peale. Kas info on selge ja usaldusväärne, kas ja miks peaks sihtgupp teid valima? Soovitaks isegi esimesi versioone oma kodulehest testgrupi peal katsetada ja tagasisidet küsida. Ühesõnaga, ideaalmaailmas oleks õige veebilehte muuta ja mugandada, kuni ta tööle hakkab. Internetis saab peaaegu kõike jälgida, salvestada, analüüsida ja vastavalt siis mugandada.

kodulehe tegemine

I. Küsimused, mida peaks endale esitama:

  1. Mida kodulehel näidata?
  2. Kas te saaks klienti paremini teenindada?
  3. Kas on võimalik oma tegevust efektiivsemaks muuta?
  4. Kas tahate, et teie leht oleks vastavate otsisõnadega internetis leitav?
  5. Kas olete valmis panustama interneti reklaami?

1. Mida kodulehel näidata?

Esimene asi mille peale mõeldakse on, et firma peaks olema internetis leitav. Visiitkaardi põhimõttel. Et kliendid leiaks teid googeldades ja kontateeruks ning ostaks siis teie kaupa.

Esiteks. Et Google teie lehe leiaks ja inimestele näitama hakkaks peaks see vastama Google poolt avaldatud nõuetele. Kui vanasti hoidis Google seda infot kiivalt enda teada, siis täna jagab Google seda infot. Samuti on ta välja töötanud erinevaid rakendusi millega saab testida ja analüüsida oma kodulehte.

Peaks ka arvestama, et inimesed teevad oma otsuseid paljuski emotsioonide põhjal. Esimene mulje on väga oluline, veebilehe kujundus peab olema hästi tehtud. Esimene mulje tekib hetkega ja on määrav. Ettevõtte stilistika (logo, värvitoonid, kujunduselemendid) peaks kvaliteetne ja usaldusväärne olema. Kindlaid reegleid järgides.

Järgnevalt peaks mõtlema, kuidas saada kliendi tähelepanu ja kuidas neid veenda teiega kontakteeruma. Siin on ka mõningad väljakujunenud nipid kuidas selles edukam olla.

Näiteks kui suudate tekitada tunde, et klient ostab midagi enamat kui lihtsalt toote. Kui inimene leiab midagi sellist mis on populaarne ja mida teised on heaks kiitnud. Või kui ostetakse hingerahu, prestiizi, unistuste täitumist, siis on klient valmis kiiremini ja kergemini otsust langetama. Ta ei lähe edasi oma ostu otsima.

Kodulehe struktuur ja arusaadavus peaks ka muidugi hästi olema läbi mõeldud.

Et seda väga hästi teha peaks alguses kliendi tagasiside põhjal väikeseid muudatusi tegema, et kasutaja pilgu läbi ikka kõik arusaadav ja kaasakiskuv oleks.

2. Kas te saaks klienti paremini teenindada?

Tänapäeval liigub aina rohkem tegevusi internetti.  Kas teie saaks ka migeid tegevusi oma ärimudelis internetti viia? Et kliendil oleks lihtsam teie toodet tarbida. Nagu näiteks dokumentide allkirjastamine, toodetega tutvumine, registreerimine, jne.

müügikanal koduleht

3. Kas on võimalik oma tegevust efektiivsemaks muuta kodulehe tegemisega?

Konkurentsi tingimustes saab see edukamaks kes suudab toota produktiivsemalt. See tähendab väiksemate kuludega toota sama resultaat. Kui teie firmas on näiteks palju kliendikõnesid tasub uurida, kas selle töö saaks ära teha teie koduleht. Kasvõi osaliselt. Arvestades, et paljud küsimused korduvad saaks luua abikeskonna kus inimesel on lihtne vastust leida oma küsimusele.

Selline tehnoloogia aitab teil tagada kiiret ning mugavat abi ning läbi selle suheldakse mitmete inimestega korraga. See aitab teil kokku hoida resurssi ning aega.

4. Kas tahate, et teie leht oleks vastavate otsisõnadega internetis leitav?

SEO (search engine optimisation) tähendab kodulehe nähtavaks tegemist kindlate otsisõnade järgi. Google otsimootor domineerib maailma. Ka teie koduleht võiks sellest osa saada. Kodulehe ja seal oleva sisu peaks looma nii, et otsimootori robotid selle ülesse leiavad ja seda kuvama hakkavad.

Google’i eesmärk on inimestele näidata sisu mis neid aitab, mis annab kõige professionaalsema ja ülevaatlikuma vastuse nende küsimustele. Google jälgib, et sisu ei oleks kopeeritud, esitajal oleks autoriteeti, inimesed loevad seda huviga, jne.

5. Kas olete valmis panustama interneti reklaami?

Kui on soov kodulehe abil ennast nähtavaks teha ja leida uusi kliente, siis peaks eraldi tegelema ka kodulehe reklaamiga.

Kui SEO võtab aega ja garantiid ei ole millal ja kuidas see tööle hakkab, siis makstud reklaam Google’is ja Facebook’is aitab ennast kiiresti nähtavaks teha. (Loe lisaks. SEO ja google adwordsi erinevus)

II. Palju koduleht maksab?

1. Kuidas teha veebileht odavalt?

Esimesed lihtsad küsimused millele peaks veebilehe tegemisel vastama on, kas te alles alustate tegevust või on tegemist toimiva ettevõttega? Kas logo ja firma stilistika on olemas? Kas domeen on olemas? Mis on kodulehe eesmärk?

Odavat kodulehte võiks kaaluda alustav või ajutise iseloomuga ettevõtmine, või siis firma kellele veebis kohalolu ei ole nii määrav.

Kui teil on vaja lihtsat veebilehete miinimum ootustega siis on võimalik tänapäeval see ka ise valmis teha. Näiteks WordPressi valmislahendusega või Wix platvormil

Kui võtate endale aega, küsite nõu sõbralt ja sugulaselt, ning teil on püsivust, siis saate lihtsa kodulehe ka nn isetegemise platvormil valmis ehitada. Küllaga peaks silmas pidama, et selliste lahenduste puhul võib kodulehe kood mahukas ja keeruline olla, SEO ei pruugi teie kasuks sellisel juhul tööle hakata. Niinimetatud valmislahendust ei saa muuta ja mugandada oma soovide järgi. Või siis nõuab see juba kogenud disaineri kätt. Kasutajamugavus võib jääda vajaka, te ei saa teha sellist struktuuri nagu ise tahate, kujundus võib jätta odava kuvandi. Kui  soovite abi ja konsultatsiooni, et see isetegemine ikka õigesti tehtud oleks siis selle jaoks on BlueGlass’il ka tugi olemas. vaata täpsemalt saada päring.

2. Korraliku, hästi toimiva veebilehe valmistamine.

Kui tahate hästi toimivat, ilusat ja läbimõeldud lahendust, mis edendab ka teie ettevõtmist, siis peaks arvestama alates 3000 Eurost. Selle programeerimine ja kujundamine võtab reeglina üks kuni kolm kuud aega.

Puhtale lehele kodulehe loomisel saab arvestada kõigi pisiasjadega mis iseloomustavad teie äri. Saab teha vastavalt teie firma stilistikale, kujundada kasutajakogemust vastavalt kliendi näole, jne. Mis põhiline, seda saab hiljem lihtsalt muuta ja edasi arendada vastavalt vajadustele, samas suunas kuhu teie äri liigub.

III. Kodulehe tegemine – protsess

1. Kodulehe tegemine - eesmärk.
2. Kui eesmärk on paigas
3. Kodulehe kujundus ja struktuur.
4. Kujunduse vormistamine Koduleheks.
5. Sisu.
6. Testimine.
7. Kodulehe serverisse laadimine ja avalikuks tegemine.
8. A/B testimine.
9. Veebilehe hooldus ja ajakohastamine.

 

VI. Kokkuvõte.
Kalli ja odava kodulehe tegemise plussid ja miinused.

  Kodulehe erilahenduse tegemine Odava kodulehe valmistamine
Eelised: professionaalne tugi, saate jätkata oma põhitegevusega, kodulehe saab luua täpselt teie vajaduste järgi, seda saab hiljem edasi arendada ja mugandada vastavalt vajadusele odav, saate väikeseid muudatusi ise teha
Puudused: kallim peate ise süvenema ja õppima, ei pruugi tulla kvaliteetne kujundus, SEO ei tööta, piiratud funtsionaalsus, piiratud kasutajasõbralikkus, leht võib olla aeglane
Kui Te soovite rohkem teada koostöö võimalustest, teenustest mida pakume või tahate lihtsalt vestelda, siis palun võtke ühendust.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.