Epoe tegemine

Epoe tegemine on üks meie peamistest teenustest. Meie spetsialiseerumine on luua suurepäraseid ja töökindlaid e-poode, mis suudavad tõhusalt toime tulla suure hulga külastajatega. Meie e-poodide arendusprotsess hõlmab kõiki olulisi etappe, alates kujunduse ja funktsionaalsuse kavandamisest kuni turvalisuse ja jätkusuutlikkuse tagamiseni. Lisaks pakume ka tugiteenuseid, et tagada, et teie e-pood töötaks alati tõrgeteta ja pakub parimat kasutuskogemust teie klientidele.

Milliseid väljakutseid epoe tegemine võib kaasa tuua?

Kuidas alustada veebipoega ning selle avamisega. Mida oleks vaja teha alates turvaliste maksete integreerimisest kuni e-poe turundamiseni välja, ning mis see kõik maksma läheb?!

epoe tegemine
Pineparksi meeskonna pikaaegne kogemus on abiks Teie e-poe loomisel

Teile vast ei pea ütlema, et veebikaubandus on suur äri – ja epoe tegemine võib tänapäevases maailmas osutuda tulusaks ettevõtmiseks.

2018 aasta andmetel kasvas UK-s internetikaubandus tohutu – 178 miljardi euro väärtuses. Sellest endale pisikese tükikese võtmine peaks olema piisavalt köitev ja motiveeriv. Isegi kui Suurbritannia e-kaubandus on hetkel Euroopa suurim, kasvab see jätkuvalt tohutu kiirusega

Veebipoed on populaarsed ilmselgetel põhjustel. Kliendid ei pea kodust lahkuma, nad ei pea ootama järjekordades ja nad saavad sisseoste teha 24-7.

Lisaks kliendi mugavusel, on e-kaubandus suurepärane ka teie ettevõtte jaoks: väikeste alustamiskuludega on turule sisenemise üsna lihtsaks tehtud, läbi selle võite koheselt ka maailmaturule pääseda ning oma tooteid müüma hakata.

Mida siis tuleks silmas pidada epoe tegemisel?

1. Mõelge mis tooteid te müüa tahaksite

Esimesena on teil muidugi vaja toodet mida müüa. Selleks on mitu lähenemisviisi mida kasutada.

  1. Enda loodud toodete müümine ja saatmine
  2. Teiste ettevõtete loodud toodete hankimine ning nende müümine ja saatmine
  3. Kättetoimetamine (teiste müüjate toodete ostmine ning kuvamine enda lehel, kuid sellega jätate ladustamise ning saatmise siiski müüjale)

Kui valite teise valiku, on hea uudis see, et on palju ettevõtteid – eriti käsitöölised ja väiketootjad -, kes otsivad uusi kohti oma toodete müümiseks.

Kuidas taolised müüjad ülesse leida:

  1. Otsige neid Google’ist
  2. Minge vastavatele messidele
  3. Sotsiaalmeedias leiab kindlasti taolised produkte ja müüjaid

Kui te ostate tooteid erinevatelt müüjatelt, arvestage kokkusobivuse ning toodete väärtustega. Kas on mõistlik neid samas e-poes korraga ning läbisegi müüa? Mõelge selle peale mis kuvandit te soovite enda internetipoega luua.

Kui te täpselt ei tea mida müüa aga soov on olemas, proovige sõpradelt/tuttavatel ja sotsiaalmeedias uurida, kas on midagi mida veebist väga ei leia. Milliseid vajadusi praegune turg ei rahulda?

2. Viige läbi turu-uuringud

E-poe jaoks tehtav turu-uuring – teisisõnu kliendid, kes kõige tõenäolisemalt teie tooteid ostavad. Kõik see võib võtta aega ja vaeva, kuid teie aja investeerimine toob teile hiljem rohkem tagasi.

Kui saate oma sihtturu kohta rohkem informatsiooni, paranevad ka teie otsused ning mõtlemine – kas need siis puudutavad toodete hindasid, milliseid tooteid reklaamite ja millised turunduskanalid tõenäoliselt teie vaatajaskonnaga sarnanevad.

Teie turu-uuringud peaksid sisaldama:

1. Töötage välja, kes on teie sihtrühm ja mida nad ootavad. Vaadake oma toodete valdkonnas sarnaseid tooteid. Kes neid ostab? Mida kliendid nende toodete kohta ütlevad? Kõik see aitab teil luua pildi oma sihtkliendist.

2. Küsige sotsiaalmeedias tagasisidet läbi lihtsa küsimustiku

3. Konkurendianalüüsi läbiviimine – koostage nimekiri oma tõenäolistest konkurentidest ja uurige, mida nad teevad, mida nad müüvad, kes on nende kliendid ja kui hästi nad toimivad. Kuidas saaksite neist parem olla?

Käige läbi internetis kuvatavaid e-poode ning kui teete ka sisseoste, pange tähele kuidas keegi mingi osa lahendanud on. Seda rohkem on teil kogemusi mida kasutada ja mida mitte.
Proovige leida see nišš, millega konkureerida – võib-olla kuuluvad teie tooted konkreetsesse kitsasse kategooriasse või ehk pakute paremat klienditeenindust ning paindlikku makseviisi, kõik pisiasjad annavad e-poe maastikul kindla eelise.

3. Kas majutada ise enda e-poodi või kasutada teiste majutatud lehte.

Vaieldamatult on veebipoe alustamisel esimene otsus, kas soovite oma poodi ise hostida või käivitada see hostitud platvormil.

Oman veebilehe majutust ise: toodete müümine oma e-poe kaudu.
Teiste majutatud saidi kasutamine: Oma toodete müümine olemasolevate internetipoodide, nagu Amazon, Etsy või eBay jne, kaudu.

Veebipoodide maailmas uustulnukana võib teiste majutatud saidil enda toodete müümine väga ahvatlev. Esiteks on nende kulud madalamad ja neid on loomulikult palju lihtsam seadistada.

Kuid, võõrustatud saidil ümbritsevad teie tooteid paljud konkurendid ja nad pakuvad vähe võimalusi oma kaubamärgi ja brändisõnumi avaldamiseks ning eristamiseks. Rääkimata sellest, et peate osa oma kasumist hiljem ka tagasi maksma hostijale.

Lisaks on iseseisev majutamine väiksema välise riskiga. Kui näiteks hostitaval platvormil on tehnilisi või rahalisi raskusi, kannatavad ka seda kasutavad müüjad, nagu näiteks sina.

Seega, kui teil on finantsiline võimalus ning inimesed kes teid aidata oskavad, liikuge selle poole, et luua enda e-pood ning alustage müümisega ise.

4. Implementeerige enda majutatud lehele e-pood

Võib arvata, et selline protsess on keeruline, kuid veebipoe avamine võib olla väga lihtne ja nõuab vaid seda, et juba olemasolevale kodulehele lisatakse e-poe osa.

Poe lisamise all peame silmas:

  1. Leht või lehed, millel kliendid saavad teie tooteid sirvida
  2. Ostkorv
  3. Funktsionaalsus läbi mille saavad kliendid turvalisi makseid teostada

Koos sellega peate te kindel olema, et suudate ostetud tooteid mõistliku aja jooksul vajadusel pakendada ning ka kliendile saata.

Muidugi, kui teil veel kodulehte ei ole, peate selle esmalt looma. Selle kohta saate lähemalt lugeda ka siit.

E-poe platvormi abil saate oma veebipoe kõige vajalikumad toimingud paika panna järgmistel viisidel:

  1. Ostukorvi funktsioonide installimine.
  2. Kui teil on palju ning erinevaid tooteid, jagage need kategooriatesse
  3. Pange paika kuidas soovite teostada toodete eest maksmise ning tarne võimalused(Mis on parim ning kõige turvalisem makseviis)
Epoe tegemine / Pineparks

5. Epoe tegemine ja personaliseerimine – kuidas eristuda teistest

Lisaks põhifunktsioonide lisamise võimalusele võimaldab e-commerce platform isikupärastada ka veebipoe kujundust nii, et see sobiks teie ettevõtte kaubamärgi ja kaupluse kavatsustega.

Mõelge oma e-poe disainile sarnaselt füüsilise poe avamisele. Sait peaks olema kasutajasõbralik, kliendid peaksid kõik vajaliku lihtsalt ülesse leidma ja selle eest tasuda. Kui see piisavalt lihtne ja mugav ei ole, nad lahkuvad.
Sama juhtub ka füüsilises poes, kui inimene riiulite vahel sihitult eksleb ning tooted ning midagi ei leia, võite rohkem kui kindel olla, et sellel kliendilt te vajalikku tulu ei saa.

Epoe tegemisel lisage detailsed tootekirjeldused.

Kindlasti on e-poe puuduseks see, et inimene ei saa toodet reaalset näha ning katsuda ning see teeb müümise natukene raskemaks.

Siinkohal on oluline anda toote kohta võimalikult palju teavet, et klient saab tootest võimalikult hea ülevaate ning kui toode on peale ostmist ka kätte saadud, ei ole nö halba üllatust – kui kõik on nii nagu lubatud, tulevad nad ka järgmine kord teie lehele ning soovitavad ka teistele.

E-poe tootekirjeldustes peaksite arvestama järgmiste nüanssidega:

  1. Sissejuhatus tootest üldiselt ja mida see teeb
  2. Lisage võimalikult palju pilte erinevate nurkade alt – head pildid annavad palju juurde!
  3. Mis on toote mõõdud
    Sissejuhatus tootest üldiselt ja mida see teeb
  4. Materjalide või koostisosade loetelu, sealjuures ka kõik ohud mis toote ostmisega kaasneda võivad. Näiteks: allergeenid, lämbumisoht väikelastele andmisel jne

Oluline: Kui hakkate toodetest pilte tegema siis kasutage firmat või inimest kes seda tõeliselt oskab. Jah, see võib tunduda esmapilgul kulukas kuid pikemas perspektiivis tuleb see teile kindlasti kasuks.

6. Maksemooduli valimine

Makse sooritamiseks tuleb teil valida kuidas te soovite et teie kliendid toodete/teenuse eest maksavad.

Võimalusi on siin päris mitu:

  • Maksekeskus
    • Puuduvad liitumis-ja lepingutasud
    • Kogu baltikum ja Soome.
      Läbi Maksekeskuse saavad kliendid kasutada järgmiste pankade teenust:
      -Eesti:Swedbank, SEBLuminor, LHV, Coop Pank, Pocopay
      -Läti:Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor
      -Leedu:Swedbank, SEB ja Luminor
      -Soome: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki
    • Tehakse üks leping ning üks liidestus
  • EveryPay
    • Lepingu tegemine kiire ja mugav
    • Võimalus lisada lehele kaardimaksevõimaluse, mis toetab nii Visa kui ka Mastercardi deebet ja krediitkaardi makseid
  • PaySera
    • Võimalik paigaldad kõikidele populaarsetele platformidele nagu WordPress, Drupal, Magento, Joomla jne
    • Lihtne liidestus
    • Tasuta konsultatsioond ning klienditugi
    • Kaardimaksevõimalus
  • Stripe
    • Stripe võimaldab mugavalt sooritada makseid MasterCard ja Visa pangakaarditega.
    • Võimaldab ka Apple Pay ja Google Pay maksmine

7. Tarnemooduli valimine

Kui olete maksmise osa paika saanud ning lahendus teada, tuleks teil valida viis kuidas kaup kliendini toimetada.

Hetkel on valikus päris palju lahendusi, kindlasti saaks pakkuda kliendile võimalust pakile ise järgi tulla või maksta siis kui kuller pakiga ukse taga on.

Muidugi on hetkel pakutavatest lahendustest üsna mugavad tänavatel asetsevad pakikapid. Nendele saab alati mugavalt ligi, olenemata kellaajast.
Tarneks võite valida SmarPosti, Omniva, DPD, Venipaki, DHL jne.

  • Smartpost
    • Kapisuuruse põhised hinnad
    • Kullerteenus nii Eest, Soome kui ka Euroopa piires
  • Omniva
    • Võimalik saate pakki terves baltikumis või üle maailma
    • Baltikumis saatmisel kapisuuruste põhised hinnad ning üle maailma riikide põhiste hindade võimalus
  • DPD
    • Saatmine üle maailma
    • Võimalus lisada tsoonid ning vastav hinnastus
  • Venipak
    • Tarne võimalik Eestis, Lätis, Leedus
    • Riikide põhised hinnad

Suuremalt osalt on kõik pakutavad tarnemoodulid sarnaste lahendustega.
Valikut tehes arvestage kindlasti sellega, kelle lahendus teile kõige lähem on ning kuulake siinkohal sõpru ja tuttavaid, et mis pakiautomaate nemad kõige rohkem kasutavad.

8. E-poele lisafunktsioonide lisamine

Kui teete või lasete teha endale internetipoe, siis võib olla, et te ei tule kõige peale mida see sisaldama peaks. Jah, epoe tegemine võib olla ka keerulisem 🙂

Seda saab teha vaikselt ning peale seda kui põhiasjad on tehtud ning töötavad.
Lisafunktsioonideks võib olla:

  1. Kuvage arvustusi ning kirjutage mida teie soovitate ja miks
  2. Kui tooted on ostukorvi lisatud kuid klient millegi pärast lehelt lahkub,võiks järgmine kord e-poodi tulles ostukorvi lisatud tooted alles olla, see annab kliendile hea tunde, et eelnevalt tehtud valik on endiselt olemas
  3. Kui teil kindlat toodet valikus ei ole, lisage väli kuhu saab kirjutada nö soovi, ehk annab see funktsionaalus teile mõtteid juurde mida inimesed vajavad
  4. Majandustarkvara integreerimine (SimpleBooks, SAP, Directo, n.e)
  5. Laotrakvara integreerimine (ErplyDirecto, n.e)

Funktsioone mida lisada võib olla päris mitmeid, kui te täpselt ei tea mida vaja võiks minna ning kuidas seda planeerida, võtke meiega ühendust!

9. E-poe turvalisus

Epoe tegemine ja Teie epood peab olema turvaline! Turvalisus on prioriteet number 1 – kliendid peavad teie kauplust kasutades end turvaliselt tundma ja olema kaitstud andmete lekkimise või/ning pettuse eest.

Saate seda kindlustada usaldusväärse platformi valimisega, koos millega on võimalik lisada lehele ka usaldusväärsed makseviisid. Hetkel on populaarseteks valikuteks Maksekeskus ning EveryPay.

Lugege ka millest nende teenus koosneb, mis on regulatsioonid, mis on lepingute tasud ning kui palju peate maksma e-poes müüdavatelt toodetelt ära.

10. E-poe turundus

Teil võib olla parim e-pood ning tooted on konkurentidest paremad, kuid see ei tähenda, et te sellega ka teenite kuid keegi ei tea, et ta olemas olete.

Turunduse osas peate silmas pidama oma sihtrühma. Mis neile kõige tõenäolisemalt meeldib?

Mida saab selles suhtes ära teha:

  1. Reklaamige ennast sotsiaalmeedia kaudu. Saate teha endale erinevatele sotsiaalmeedia platformidele kontod, kuid võite ka maksta näiteks Facebooki ning Instagrami reklaamide ees, mis on suunatud konkreetsetele kasutajatele.
  2. Saatke võimalusel laiali näidistooteid. Leidke inimene kes on nõus seda teie eest reklaamima. Kui tuhandete jälgijatega vlogija või blogija tutvustab teie toodet teie sihtrühmale, võite olla kindel, et see toob teile oodatud kasumi
  3. Veenduge, et olete Googlest leitav. Tugeva SEO strateegia väljatöötamine aitab teie e-poel otsingumootorite tulemustes paremat paremusjärjestust luua (st ilmuda kõrgemal kohal).
    Kuvage arvustusi ning kirjutage mida teie soovitate ja miks
  4. Tehke eripakkumise ning soodustusi. Seda saab teha lihtsa “Osta üks ja saa teine tasuta” meetodil
  5. Kui SEO nii hästi veel ei tööta, saate alati kasutada Google adwordsi, see annab kiire tulemuse ning maksate vaid selle eest kui keegi teie reklaamile klikin(pay per click)

Pidage meeles ka seda, et vastavalt toodetele võib ostmine ning müük üleüldiselt olla hooajaline. Valmistuge ette sõbrapäevaks, emadepäevaks, mustaks reedeks, jõuludeks ning aastavahetuseks, pakkudes just nendeks päevadeks erilisi tooteid ning parimaid hindu.

Pineparks award winning ettevõtte
Pineparks intro video

11. epoe tegemine hind

Epoe tegemine võik olla lihtne ja E-poodi saab teha ka ise kui oskused on olemas. Hetkel on väljas palju platforme mis seda võimaldavad, kuid kui tahate teistest eristuda siis tuleks teil võtta teine lähenemine ning mõelda väljaspool kasti.

Suuresti võib e-poe ja kindlasti ka tavalise kodulehe tegemise jagada kaheks: templiidiga ning “custom made”.

Internetipoe hind tuleneb kindlasti töömahust ja tunnihindest.
Hinda ei saa siinkohal koheselt välja öelda, sest see kujuneb moodulite ning funktsionaalsuse keerukusest.
Kuid kindlasti mõjutavad hinnakalkulatsiooni ka tegurid nagu disain, lehe strateegia välja mõtlemine ja konsultatsioonid, turundus, tekstide koostamine, pildimaterjal, kus lehte hostima hakatakse ning ka domeeni valik.
Pisikesi detaile on palju kuid kui leiate endale hea partneri siis esimeste konsultatsioonide käigus saab vajadused paika panna ning siis on lähtepunkt juba olemas ja progress kiire.

Peale e-poe valmimist on olulisel kohal ka lehe hooldus. Oleme siinkohal teile abiks ja koostanud paketid mille seast saate endale sobiva valida, vaata lähemalt siit.

Kui teil tekkis küsimusi siis oleme teie jaoks olemas, võtke ühendust, lepime kokku konsultatsiooni ja hakkame pihta!

Kokkuvõte

Korraliku epoe tegemineOdava e-poe lahendused
Epoe tegemine. Eelised:
– Professionaalne tugi
– Saate jätkata oma põhitegevusega
– E-poe tegemine täpselt vastavalt teie vajadustele
– Saab hiljem edasi arendada, mugandada ning funktsioone lisada
– Epoe tegemine on odav
– Saate väikeseid muudatusi ise teha
Epoe tegemine võib olla ka keerulisem. Puudused:
Epoe tegemine on kallim
– Peate ise süvenema ja õppima
– Ei pruugi tulla kvaliteetne ning läbimõeldud kujundus
– SEO ei tööta nii nagu vaja
– Piiratud funtsionaalsus
– Piiratud kasutajasõbralikkus
– epoe tegemine ja epoodieht võib olla aeglane
KKK
E-poe eesmärk
E-poe lähteülesanne
E-poe kujundus ja struktuur
Kujunduse vormistamine e-poeks
Sisu
Testimine
E-poe serverisse laadimine ja avalikuks tegemine
A/B testimine
E-poe hooldus ja ajakohastamine