Chatboti tegemine: Mis on Chatbot ja kuidas seda oma ettevõttes kasutada?

Tehisintellekti areng on nüüd täies hoos ja chatbotid arenevad võimsalt. Täna on sõnumside rakenduste kasutajate arv, nagu WhatsApp, Slack, Skype ja nende analoogid, tõusmas, Facebook Messengeril on üksi rohkem kui 1,2 miljardit igakuist kasutajat. Mida rohkem aega edasi seda nõutumad on virtuaalsed vestlused, mis jäljendavad inimeste vestlusi erinevate ülesannete lahendamiseks. Hiina WeChati botid võivad juba määrata meditsiinilisi kohtumisi, tellida takso, saata sõpradele raha, teha check-in lennule ja palju muud.

Chatboti tegemine
Chatboti tegemine Pineparksis

Online chatbotid  säästavad aega läbi klienditoe automatiseerimise. Gartner prognoosib, et 2020. aastaks käsitletakse rohkem kui 85% kliendi suhtlemisest ilma inimeseta. Chatbot’i süsteemide pakutavad võimalused ületavad kaugelt inimeste poolt vastatud päringute arvu. Neid kasutatakse ka muude äritegevuste jaoks, näiteks teabe kogumine kasutajate kohta, koosolekute korraldamine ja üldkulude vähendamine. Pole ime, et chatbot’i turu suurus kasvab eksponentsiaalselt.

Loomulikult ei ole lihtne luua interaktiivset keskkonda, mida kasutaja tõesti usaldab. Sellepärast ei ole IM-botid asendanud kõiki kullereid, arste jne.

Mis on chatbot ja chatboti tegemine on vajalik?

„Arvutiprogramm, mille eesmärk on simuleerida vestlust inimkasutajatega”

See on firma “assistent”, kes suhtleb meiega tekstisõnumite kaudu, teisisõnu virtuaalne kaaslane kes on integreeritud veebisaitidesse, rakendustesse ning aitab ettevõtjatel kliendituge mugavamaks ning kiiremaks muuta. Selline bot on kasutajatega suhtlemise automatiseeritud süsteem.

Miks vajab ettevõte sellist suhtlus keskkonda? Põhjusteks on rutiinsetest ülesannetest vabanemine ning mitme kasutajaga rääkimine samal ajal. Kindlasti aitab chati olemasolu ning vastamise kiirus kasvatada klientide lojaalsust.

Tarbijad saavad kasu chatbotsist ja nad on üha rohkem huvitatud sellest tehnoloogiast. Neljandal rahvusvahelisel Interneti-teaduse konverentsil 2017. aasta novembris esitatud uuringus selgitati välja põhjused, miks inimesed suhtlevad läbi chatboti keskkonna. Selle uurimuse kohaselt on peamised tegurid, mis motiveerivad inimesi vestlusbotide kasutamiseks:

  • Tootlikkus – Chatbotid pakuvad abi ning vajalikku informatsiooni kiirelt ning tõhusalt.
  • Sotsiaalsed tegurid – Chatbot parandab ühiskondlikke kogemusi. Automatiseeritud chatbotid aitavad vältida üksindust, annab võimaluse rääkida ilma , et tunneksid ennast ebamugavalt ja parandab vestlusoskuseid.
  • Uudishimu – Chatbottide uudsus tekitab uudishimu. Inimesed tahavad midagi uut proovida, näha milleks chati keskkonnad võimelised on ning kui täpseid vastuseid nad annavad.

Chatboti erinevad tüübid

Miks isegi mõelda digiturunduse protsessi edasilükkamisest?

Sõltuvalt konkreetsete robotite programmeerimisest, saame jagada need kaheks suureks rühmaks:

  • Töötab eelseadistatud ning programmeeritud viisil (Lihtsam variant)
  • Eraldi arendatud ning koolitatav chat (Nutikam ning täiustatud jutu-keskkond)

Lihtsamad chatbotid põhinevad eelnevalt kirjutatud märksõnadel, mida nad mõistavad. Kõik käsud tuleb arendajal eraldi kirjutada, kasutades regulaarseid väljendeid või muid analüüsi vorme. Kui kasutaja on küsimuse esitanud ilma ühe kindla märksõna kasutamata, ei suuda robot seda mõista ja reeglina vastab sõnumitele nagu „vabandust, ma ei saanud aru”.

Täiustatud chatbotsid aga toetuvad tehisintellektile kasutajatega suheldes. Eelvalmistatud vastuste asemel vastab robot asjakohasemalt. Lisaks salvestatakse kõik klientide sõnad hilisemaks töötlemiseks. Forresteri raportis „Chatbotsi osariik” juhib tähelepanu sellele, et kunstlik intelligentsus ei ole maagia ega ole veel valmis tootma omaette suurepäraseid kogemusi. Vastupidi, see nõuab suurt tööd:

„Vastava keskkonna arendajad ja disainerid on justkui aednikud: nad peavad aitama ning poputama chatboti kui nõrka ning kasvavat taime, pideva korrigeerimise kaudu. Suureks abiks siinkohal on kõik kasutajad kelle tagasiside on rohkem kui vajalik. Vastavalt Teie kogemusele tehakse pidevaid korrektuure ning täiustatakse programmi, kuid selleks tuleb kannatust varuda sest programmi õpetamine on väga aeganõudev protsess.”

Võimalus suurendada veebilehe külastajate hulka

Kas sa mõtled, et vajad natukene rohkem aega, et asjad paika saada ning seejärel alles valid välja suuna kuhu liikuda?

Chat teie kodulehel võib teie veebilehe liiklusvoogu tohutult suurendada. See annab kasutajatele võimaluse suhelda automatiseeritud robotitega, mis pakuvad lahendusi probleemidele ning küsitud küsimustele reaalajas. Te ei pea ootama vastust enda e-mailile või ootama telefonis kuni kasutajatoes olev inimene vabaneb, et teiega rääkida.

Selline tehnoloogia aitab meil tagada kiiret ning mugavat abi ning läbi selle suheldakse mitmete inimestega korraga. See aitab teil kokku hoida resurssi ning aega. Saate samal ajal tegeleda olulisemate asjadega mis päeva jooksul ette tuleb ning teie ustav kaaslane suhtleb teie eest ning pakub abi 24/7.

Kui teil jääb puudu ajast või ressursist, saame Teid kindlasti aidata.
Võtke meiega ühendust ning leiame Teile sobiva lahenduse