5 põhjust, miks Brandbooki loomine on oluline

Brandbooki loomine annab edasi palju ettevõtte siseselt, kui ka partneritele ning üldsusele. Komponendid mida stiiliraamatud sisaldavad ei ole kogu tööstusharu jaoks standardne, kuid kõige märgatavamad organisatsioonid kasutavad stiiliraamatut kui ressurssi, et igaüks saaks aru, kuidas oma kaubamärki esindada.

Mis siis oleksid esimesed märksõnad mida läbi mõelda stiiliraamatu loomisel:

  • Identiteet (missioon, põhiväärtused ning millele olete suunatud)
  • Brändi varad ning nende sobiv kasutamine (logo, värvid, kirjatüüp jne)

Stiiliraamat on vägagi oluline mida kasutada ettevõtte ümberkujundamisel või uue ettevõtte loomisel, et jõuda soovitud sihtrühmani ning potensiaalsete klientideni. Neid reegleid järgides loote ühtse identiteedi, ühendades elemendid nagu värvid, logo ning tüpograafia.
Siin on ka teised tähtsad detailid millega Stiiliraamatus arvestada.


1. Järjepidavus

Iga kord, kui keegi teie veebisaiti külastab, näeb teie visiitkaarti või saab teie ettevõttelt turundusmaterjali, saavad nad teie ettevõttest rohkem aimu ning näevad mida te üldsusele pakute. Reeglite ja piirangute kehtestamisega on võimalik edastada järjepidev brändi identiteet.

Järjepidevus on oluline, et muuta teie brändi äratuntavaks ja usaldusväärseks. See näitab, et teie ettevõte pöörab suurt tähelepanu ka detailidele ning on selle üle uhke. Heitke pilk Nike Pro Services’i ühtsele stiilijuhile.

2. Standartite ning reeglite seadmine

Brandbooki loomine
Brandbooki loomine Pineparksis

Stiiliraamat koosneb reeglitest kuidas sealolevaid elemente kasutada. Need reeglid hõlmavad seda, millal ning kuidas kasutada logo või hierarhia värvide ning kirjatüübi vahel.

Te ilmselt teate enda ettevõttest kõike, kaasaarvatud identiteeti, kuid uus tööline ei pruugi seda teada. Stiiliraamat on oluline ka uutele töölistele sest antud reeglid mis selles on kehtestatud aitavad hoida teie brändi ühtsena.


3. Äratuntavus

Ettevõtte ning sealjuures brändi ühtsuse säilitamine aitab vastava valdkonna kindlal sihtrühmal teid paremini ära tunda.
Tuvastatava stiiliraamatu loomine võib võtta kaua aega, kuid seeläbi saab teid kindlasti paremini ning kiiremini teistest eristada, kui järgite paika pandud reegleid. Näiteks võite vaadata Google’i stiiliraamatut.


4. Fookus

Uute toodete või teenuste tutvustamine võib olla keeruline ning võtta kaua aega. Brändi juhiste rakendamisel on teil vahendid, mis võimaldavad järjepidevust kiiresti ja tõhusalt säilitada. Brändijuhised aitavad teil oma ettevõtte huve oma sihtrühmaga ära kasutada.


5. Väärtus

Valitud värvid moodustavad teie brändi. Värvi valikuid ei tohiks olla liialt palju ning peaksid sisaldama RGB- ja CMYK-värvikoode, et teie värvid jääksid ühtsed nii veebilehel kui ka materjalide printimisel näiteks bänneritel ning flaieritel.


Mida stiiliraamat sisaldab


Värvid

Valitud värvid moodustavad teie brändi. Värvi valikuid ei tohiks olla liialt palju ning peaksid sisaldama RGB- ja CMYK-värvikoode, et teie värvid jääksid ühtsed nii veebilehel kui ka materjalide printimisel näiteks bänneritel ning flaieritel.

Tüpograafia

Stiiliraamat sisaldab ka kirjatüüpi(fonti) koos suuruste ning paksusega.

Logo disain

Kuidas teie logo peaks välja nägema erinevates formaatides ning materjalidel on väga oluline osa brandbookis. See võib sisaldada piiranguid logo suuruses, millist värvi täpselt kasutada tuleks ning kuidas peab logo välja nägema erinevatel taustadel.Vahest oleks brandbookis kasulik ka näidata kuidas logo kindlasti kasutada ei tohiks – ehk näidata ära mis suurust mitte kasutada, et logo ei tohiks olla venitatud ning missuguseid taustavärve mitte kasutada.


Eelmainitud komponentidele võib stiiliraamat ka sisaldada:

Pildi materjal
See sisaldab pilte ning stiili mida kasutada või ikoone mida teie ettevõte kasutab veebilehel või vastavatel materjalidel.

Tonaalsus
Tonaalsus viitab sõnadele mida teie firma kasutada soovib väärtuste ning isiksuse näitamiseks.Ilma stiiliraamatuta on teie identiteeti järjepidevus peaaegu, et võimatu.

Kui olete valmis looma enda stiiliraamatut peaksite kindasti mõtlema ka strateegilisele turundusele ning kuidas ennast nähtavaks teha.

Võtke meiega ühendust ja koostame teile brandbooki milles olevad elemendid aitavad teile hoida ühtset, tugevat, usaldusväärset ning eristatavat kaubamärki.